Start Arrow Wiadomości Arrow Na co zawracają uwagę Polacy przy zakupie domu?

Na co zawracają uwagę Polacy przy zakupie domu?

Polacy coraz chętniej kupują wykończone domy, lub sami je stawiają. Jedni deweloperzy nie mają problemów ze sprzedażą nieruchomości inni wręcz przeciwnie. Czym kierują się Polacy przy zakupie domu?

Z ankiety przeprowadzonej przez agencję nieruchomości Metrohouse & Partnerzy S.A. wynika, że kupując dom zwracamy uwagę na jak najkrótszy dojazd do pracy. Szczegółowa lokalizacja jest także dyktowana m.in. bliskością do szkół i przedszkoli

Odległość od miasta ma znaczenie

Na stronie firmy Metrohouse & Partnerzy S.A. w okresie kwiecień-maj bieżącego roku, prawie połowa ankietowanych (49 proc.) twierdzi, że wybierając dom jest przygotowana na dojazdy do pracy nie dłuższe niż 10 km. Natomiast co czwarty zgadza się na dojazdy do 20 km. Nieliczni są przygotowani na codzienne dojazdy do 30 i 40 km.

Klienci kupujący domy przywiązują coraz większą uwagę do odległości do miejsca pracy i szkół swoich dzieci. U podstaw stoją też względy ekonomiczne, rosnące ceny paliwa, a także brak rozwiniętej infrastruktury dojazdowej (np. szybka kolej miejska). To wszystko powoduje, że nawet gdy cena domu wydaje się atrakcyjna, brakuje chętnych na zakup jeśli dojazd do miejsca pracy zajmuje zbyt wiele czasu, tłumaczy Marek Janta, dyrektor regionalny Metrohouse & Partnerzy. Osoby zainteresowane nieruchomościami położonymi znacznie dalej od miasta zwykle mieszkają i pracują w najbliższej okolicy.

Czym do pracy?

Z badań Głównego Urzędu Statystycznego „Dojazdy do pracy w 2010 roku na podstawie Badań Aktywności Ekonomicznej Ludności ”wynika, że spośród aktywnych zawodowo Polaków 35,8 proc. przemierza do pracy dystans do 5 km, a kolejne 46,3 proc. od 6 do 20 km. W przypadku osób dojeżdżających do pracy do 5 km czas dojazdu w 98 proc zajmuje nie więcej niż pół godziny. Wśród osób dojeżdżających od 6 do 20 km dojazd trwa w 71 proc. do 30 minut, a dla 28 proc. nie więcej niż godzinę. Najchętniej wybieranym środkiem transportu jest samochód. W charakterze kierowcy dojeżdża nim do pracy 55 proc. osób aktywnych zawodowo. Kolejne 9 proc. stanowi pasażerowie aut.

W obecnych czasach koszty dojazdu ciągle rosną. Wpływa to na podejmowane decyzje, dlatego przed dokonaniem zakupu coraz bardziej skrupulatnie liczone są koszty dojazdu do miejsca pracy, czy dowozu dzieci do szkoły. Przy codziennych przebiegach ok. 80 km, co nie jest niczym nadzwyczajnym wśród osób mieszkających na przedmieściach i mających rodziny, średni roczny koszt paliwa przekracza 9 tys. zł, mówi Marek Janta. Do tych kosztów trzeba doliczyć np. serwisowanie auta, jego ubezpieczenie czy wydatek na bilety jeśli wybieramy inny środek transportu.

Rodzina z dzieckiem posiada inne priorytety

Ta grupa kupujących szczególną uwagę przykłada do placówek oświatowych jakie są ulokowane w pobliżu nowego domu. Powoli modne stają się placówki niepubliczne, które umożliwiają dłuższe pobyty dziecka i szeroki zakres zajęć dodatkowych.

Agencje nieruchomości już dawno zwróciły uwagę na fakt, że nabywcy kieruje się odległością do szkół i przedszkoli. Jest to szczególnie ważny czynnik, jeśli kupują dom na terenach mniej zurbanizowanych, mówi Marcin Bystry, specjalista ds. e-marketingu w Metrohouse.

Autor: Metrohouse & Partnerzy S.A


Wszystkie komunikaty (6586)

Dodane przez: Redakcja DOM.pl

Redakcja DOM.pl
Dodaj komentarz

Data dodania:


Lipiec 5, 2012
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...
Witaj gościu
z

Zobacz, co na ten temat czytali nasi DOMownicy

Obejrzyj galerię zdjęć Małe Mieszkanie

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Polecane Produkty

 
 
Witaj gościu
z

Zainteresują Cię te tematy: eko-izolacje isover