Start Arrow Finanse i prawoArrow Formalności po odziedziczeniu nieruchomości

Formalności po odziedziczeniu nieruchomości

Odziedziczyłem nieruchomość położoną w Warszawie. Jakie wnioski, z jakimi załącznikami mam złożyć i do jakich wydziałów aby zlokalizować dane?

Nabycie prawa do spadku należy zgłosić do Delegatury Biura Geodezji i Katastru właściwej do miejsca położenia nieruchomości, w celu zarejestrowania zmian w ewidencji gruntów i budynków.
Do zgłoszenia zmiany należy załączyć odpis postanowienia Sądu o nabyciu spadku oraz informacje o danych osobowych (złożone przez wszystkich spadkobierców) lub kopię dowodu osobistego. Dane osobowe rejestrowane w ewidencji obejmują: nazwisko, imiona, imiona rodziców, adres zamieszkania (formularz zgłoszenia danych osobowych w załączeniu).

W zgłoszeniu zmiany należy wpisać oznaczenie i położenie nieruchomości będącej przedmiotem nabycia praw do spadku. Delegatura Biura Geodezji i Katastru udzieli odpłatnie informacji czy spadkodawca figuruje w bazie danych ewidencyjnych i dla jakiej nieruchomości. Jeśli w zgłoszeniu zmiany wnioskodawca nie wskaże nieruchomości, a spadkodawca nie figuruje w bazie danych ewidencyjnych, wówczas załączone oryginały dokumentów zostaną zwrócone wnioskodawcy pocztą.

Dodane przez: martah

martah
Dodaj komentarz

Data dodania:


Kwiecień 24, 2010
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...
Witaj gościu
z

Zobacz, co na ten temat czytali nasi DOMownicy

Obejrzyj galerię zdjęć Salon

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Polecane Produkty

Witaj gościu
z

Zainteresują Cię te tematy: finanse i prawo

Obejrzyj zdjęcia domowników