Start Arrow Wiadomości Arrow Jakim markom AGD i środkom czystości ufają Polacy?

Jakim markom AGD i środkom czystości ufają Polacy?

Wyłonienie marek sprzętu AGD którym najbardziej ufają Europejczycy było celem badania European Trusted Brands przeprowadzonego przez wydawnictwo Reader’s Digest. Polaków spytano dodatkowo o najbardziej lubiane marki środków czystości.

W oparciu o wyniki badania European Trusted Brands przyznawane są statuetki Złotego i Kryształowego Godła. Pierwsza z nich przyznawana jest na podstawie badania ilościowego, podczas którego respondenci spontanicznie wskazują markę, której ufają najbardziej. Druga przyznawana jest w wyniku badania jakościowego. Ankietowani w tej kategorii oceniają marki pod kątem: jakości, wizerunku, stosunku wartości do ceny, odpowiedzialności społecznej, oraz zrozumienia potrzeb klienta. Jedna marka może równocześnie być nagrodzona w obu kategoriach.

Laureatem Złotego Godła w kategorii „Urządzenie AGD” została marka Bosch, którą wymieniło 17% ankietowanych. Marka ta cieszyła się największym zaufaniem w naszym kraju także i w roku ubiegłym. Kryształowym Godłem nagrodzono markę Electrolux – za jej zalety uznano zrozumienie potrzeb klienta oraz jakość.  Kolejne miejsca zajęły marki: Amica (12%), Whirlpool (9%), Zelmer (5%), Beko (5%) i Mastercook (5%). W skali europejskiej zwyciężyła marka Miele, którą najczęściej wymieniali konsumenci w Portugalii, Holandii, Austrii, Belgii i Niemczech.

W kategorii proszków do prania, podobnie jak przed rokiem i przed dwoma laty, zwyciężyła marka Vizir (wskazało ją 30% ankietowanych). Kryształowe Godło otrzymała marka Persil, nagrodzona za wizerunek, jakość, oraz zrozumienie potrzeb klienta. W kategorii tej wymieniano również następujące marki: Ariel (21%), Bryza (6%), E (5%), Omo (4%) i Bonux (3%).

Najbardziej zaufanym płynem do mycia naczyń okazał się ubiegłoroczny laureat – Ludwik. Wskazało go aż 46% ankietowanych. Kryształowe Godło otrzymała natomiast marka PUR, której walorami według ankietowanych są: jakość, stosunek wartości do ceny, oraz zrozumienie potrzeb klienta. Trzecią często wymienianą marką było Fairy (wskazało ją 14% ankietowanych).

Autor: Informacja prasowa


Wszystkie komunikaty (6574)

Dodane przez: Redakcja DOM.pl

Redakcja DOM.pl
Dodaj komentarz

Data dodania:


Maj 24, 2012
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...
Witaj gościu
z

Zobacz, co na ten temat czytali nasi DOMownicy

Obejrzyj galerię zdjęć Kuchnie

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Polecane Produkty