Start Arrow InstalacjeArrow Poradnik – elektryka w biurze

Poradnik – elektryka w biurze

Na taką formę pracy decydują się zwykle przedstawiciele wolnych zawodów lub młodzi rodzice. Z jednej strony wolna ręka, brak szefa i służbowego uniformu, z drugiej zaś nielimitowany, czytaj niestety niekończący się czas pracy, związany nierozerwalnie z życiem prywatnym.

Praca w domu, bo o niej mówimy  staje się coraz bardziej popularniejszą formą zarabiania pieniędzy w Unii Europejskiej, gdzie „domatorzy” stanowią aż 11 proc zatrudnionych. W Polsce liczba ta jest co prawda znacznie niższa (1 proc. ), ale biorąc pod uwagę tendencje pracodawców do obniżania kosztów (utrzymanie takiego pracownika jest o 30% tańsze) oraz planowane zmiany w kodeksie pracy szacuje się, że coraz więcej polaków zdecyduje się prowadzić biuro w domu. Zwłaszcza, że jego założenie nie wymaga większych nakładów finansowych – w tym wypadku wystarczy mieć jedynie dostęp do telefonu i Internetu oraz sprzęt komputerowy. Przynajmniej taki podstawowy –  na dobry początek, w postaci laptopa, drukarki  faksu z telefonem.  Bo potem, kiedy nasza działalność zacznie się rozwijać, będziemy prawdopodobnie potrzebować bardziej zaawansowanych technologii, stosownego wyposażenia i odpowiednich mebli, bez których z pewnością utonęlibyśmy w papierach.

biuro

Music please

Istotna kwestią w tym temacie jest także zapewnienie odpowiedniej atmosfery w pomieszczeniu w którym będziemy pracować. Tak, aby motywowała nas do pracy i jednocześnie nie rozpraszała. Stworzenie klimatu pracy z pewnością nie jest rzeczą łatwą, zwłaszcza w przypadku młodych matek, których dzieci bawią się w pokoju obok. O ile kompletna cisza sprzyja wysiłkowi umysłowemu i nie rozprasza uwagi osób, przebywających samotnie w biurze,  o tyle w przypadku pracujących rodziców bardziej praktyczniejszym rozwiązaniem wydaje się być muzyka. Delikatna, spokojna, motywująca do pracy i skutecznie zagłuszająca dziecięce piski, wydobywające się z, włączonego dziecku telewizora (bo dzieci, zwłaszcza małe musimy zająć czymś w czasie naszej pracy). Puszczana z głośników lub słuchawek. Które oczywiście musimy wcześniej kupić.

Najważniejsza jest motywacja

Samodzielna praca wymaga ogromnego samozaparcia i dyscypliny. Aby wstać rano z łóżka i pracować efektywnie. Nie przez 24 godziny na dobę, ale w ustalonym przez nas czasie i w sposób zadowalający. Tak, aby jak najbardziej rozgraniczyć nasze życie zawodowe i prywatne. I mieć czas nie tylko na wykonywanie zleceń ale także realizowanie swoich pasji i zainteresowań. I życie rodzinne, które przecież nagle się nie kończy.

Jak to jednak zrobić ?  Jak  pracować, nie myśląc o prasowaniu i innych, czekających na nas obowiązkach takich jak odrabianie lekcji z dziećmi czy szykowanie obiadu ?  Z pewnością pomocna w tym względzie będzie wspomniana wcześniej muzyka. Która odizoluje nas od gwaru dochodzącego nie tylko z innych pomieszczeń mieszkania ale także hałaśliwej ulicy czy głośnych sąsiadów.

biuro2Pracując w domu warto ustalić sobie także harmonogram planowanych zadań, obejmujący nie tylko zakres obowiązków ale także godziny pracy, po których zakończeniu nie będziemy do niej wracać. Takie rozwiązanie pozwoli uniknąć łączenia życia zawodowego z prywatnym, przynosząc jednocześnie same korzyści. Określony czas pracy będzie nas mobilizował a nasi najbliżsi nie będą się czuli zaniedbani.

Urządzając pokój do pracy warto pamiętać nie tylko o jego odpowiednim wystroju, ale także funkcjonalności. Bo od niego w znacznej mierze zależy efektywność naszej pracy.

Informatykowi, podobnie jak pisarzowi wystarczą małe biurko i komputer, audytorka będzie potrzebowała dodatkowego miejsca na dokumenty, księgowa – potężnej szafki z szufladami lub teczkami na akta, psycholog –  leżanki dla pacjentów zaś doradca finansowy – miejsca do przyjmowania klientów (chyba, że zdecyduje się na spotkania w kawiarniach i restauracjach).

Do siedzenia i pisania

…czyli fotel i biurko. To pierwsze, powinno być regulowane, dopasowane do krzywizn kręgosłupa i w 100% ergonomiczne. To w końcu na nim spędzamy najwięcej czasu, więc warto zainwestować i kupić model posiadający zagłówek oraz dostępne na rynku regulacje. I dodatkowo podnóżek, zapewniający prawidłowe krążenie. Które w przypadku kilkugodzinnego siedzenia w jednym miejscu może zacząć szwankować.

Kluczowym elementem domowego biura jest także biurko, które możemy kupić w formie gotowej lub skompletować z dowolnej kombinacji nóg i blatów, także w wersji regulowanej. Najtańsze, z wysuwanym blatem na klawiaturę możemy kupić już za 80zł. Droższe, wielofunkcyjne modele to wydatek rzędu min. 1,5 tys zł.

Tradycja czy nowoczesność?

Większość domowych prac sprowadza się do siedzenia przy komputerze lub przy biurku, co wymaga zastosowania odpowiedniego oświetlenia. Poza tradycyjnymi żarówkami i świetlówkami furorę w ostatnich miesiącach robią, nie posiadające żarnika diody z systemem LED (Light Emitting Diode), zdecydowanie trwalsze od tradycyjnych żarówek. Dzięki, zastosowanym, świecącym elektronom ich wytrzymałość jest naprawdę imponująca –  pojedyncza dioda jest w stanie świecić nawet 100,000 godzin co oznacza, że gdyby palić ją przez 10 godzin dziennie, starczyłaby na 22 lata!

lampa_biurko

Oczywiście, ze względu na swoją budowę, diody zużywają także znacznie mniej energii niż zwykłe żarówki, przy jednoczesnym emitowaniu porównywalnej ilości światła.

Papierowy chaos

Odpowiednio posegregowane dokumenty to przede wszystkim oszczędność czasu i nerwów. Domownicy muszą wiedzieć, że szafki z materiałami to przestrzeń ograniczonego dostępu.  Zakup segregatorów i, najlepiej zamykanych na kluczyk teczek na akta –  to podstawa. Warto także wykorzystać gotowe, dostępne na rynku systemy do zarządzania dokumentami podręcznymi. Badania nad ludzką percepcją dowodzą, że najefektywniejsze jest zastosowanie trzech kolorów – wystarczają one do oznaczenia najważniejszych obszarów działalności, a przede wszystkim są łatwe do zapamiętania i rozróżnienia. Takie rozwiązanie oferuje wiele firm, sprzedając produkty  wykorzystywane codziennie w pracy biurowej, opierające się na trzech podstawowych, doskonale widocznych kolorach – czerwonym, niebieskim i żółtym.

Kwestia łączności

Podpięcie całego sprzętu potrzebnego nam do pracy, to niejednokrotnie spore wyzwanie logistyczne. itp. Nawet w małym biurze powinno znajdować się co najmniej pięć gniazd  (komputer, lampka, drukarka, skaner, router) oraz dodatkowe łącze  komputerowe.

podpiecie

W tym przypadku możemy wykorzystać popularną listwę komputerową lub stworzyć mini magistralę na bazie starego gniazda – mówi Sławomir Szotek Kontakt Simon S.A. –  W sprzedaży dostępne są ciekawe rozwiązania, proponowane firmy Gira i Kontakt Simon S.A., które posiada specjalną serię  Simon Connect, stworzoną z myślą  o  wyposażeniu pomieszczeń biurowych. Wchodzący w skład serii teleblok – to funkcjonalny i estetyczny panel zasilający, porządkujący łączność biurową, działający na zasadzie teleskopu wysuwanego z blatu biurka. Konstrukcja obejmuje stabilne gniazdo montowane w meblu, oraz wysuwaną część wykonaną z aluminiowego profilu. Za pomocą zatrzasku możemy zamontować od 3 do 6 modułów. Urządzenie można montować w blatach o wysokości od 2,5cm.

listwy

Generalnie projektując przestrzeń do pracy trzeba myśleć o zintegrowanym systemie; nawet w małych biurach, dysponujących pojedynczymi komputerami i drukarkami, korzystanie z tego typu rozwiązań może okazać się uzasadnione ekonomicznie.

Poradnik instalacji elektrycznych

  1. ABC gniazd
  2. ABC łączników
  3. ABC ściemniaczy
  4. Elektryka w biurze
  5. Elektryka w jadalni
  6. Elektryka w pokoju dziecka
  7. Elektryka w ogrodzie

Autor: Mateusz Strzelecki, zdjęcia Kontakt Simon

Dodane przez: martah

martah
Dodaj komentarz
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...
Witaj gościu
z

Zobacz, co na ten temat czytali nasi DOMownicy

Obejrzyj galerię zdjęć Salon

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Polecane Produkty

Obejrzyj zdjęcia domowników