Start Arrow Wiadomości Arrow Przebudzenie designu – podsumowanie targów Supersalone 2021 w Mediolanie

Przebudzenie designu – podsumowanie targów Supersalone 2021 w Mediolanie

Po ponad 2-letniej przerwie spowodowanej pandemią Mediolan ponownie stał się światową stolicą designu. Wydarzenie specjalne Supersalone, czyli nowa formuła targów pod egidą Salone del Mobile, w kompaktowej i dość rewolucyjnej formie ponownie przyciągnęło profesjonalistów oraz fanów designu z różnych stron globu. Domoteka również uczestniczyła w wydarzeniu, a wśród wystawców tradycyjnie znalazły się firmy z jej oferty.

Tegoroczne Supersalone można uznać za swoisty wstęp do właściwych targów Salone del Mobile, które zgodnie z planem odbędą się już w kwietniu 2022 roku. Od 5 do 10 września w Mediolanie zakwitł design po pandemicznym przebudzeniu, a jednocześnie długa przerwa mocno zmieniła formułą targów. Przede wszystkim były one mniejsze niż zazwyczaj – wzięło w nich udział 425 wystawców, a jak podają organizatorzy, Supersalone przyciągnęło 60 tysięcy odwiedzających. Wśród firm prezentujących swoją ofertę znalazło się ponad 30 dostępnych w Domotece, w tym dwóch najemców – Natuzzi oraz Veneta Cucine.

– Uważnie śledzimy trendy, a targi w Mediolanie zawsze stanowią dla nas istotny punkt odniesienia, tym bardziej że wiele marek z oferty Domoteki regularnie się na nich wystawia. Tegoroczna edycja, długo wyczekiwana, dostarczyła ciekawych inspiracji, a także skłoniła do głębszych refleksji. Świat designu w dobie pandemii przechodzi bezprecedensową metamorfozę – mówi Agata Brzezińska, Head of CEE w firmie Pradera, właścicielu Centrum Wyposażenia Wnętrz Domoteka.

Rewolucyjną zmianę przeszły same stoiska. Przyjęły one zunifikowaną formę – kilka metrów stałej głębokości i tylko ewentualne różnice w szerokości (opcja modułowego rozszerzenia wykorzystana przez część firm). W efekcie ustawienia były przestrzennie takie same dla wszystkich wystawców, przez co najbardziej znane marki prezentowały się w podobny sposób jak te mniejsze. Można zatem mówić o pewnej demokratyzacji designu, która dla firm stanowiła motywację do bardziej starannego wyboru pokazywanych projektów. Układ stoisk również był nieco inny niż tradycyjnie na Salone del Mobile – 4 hale targowe zostały podzielone na otwarte alejki, wzdłuż których rozmieszczono stoiska. Pozwoliło to mimo pandemicznych restrykcji na swobodny przepływ odwiedzających przy większej możliwości zachowania dystansu i bez efektu zamkniętych ekspozycji.

Jak można zaś podsumować ogólną filozofię Supersalone 2021 i wydarzeń towarzyszących? Przede wszystkim tym razem Mediolan zdecydowanie honorował przemyślane innowacje oraz projekty przyszłości. W tle przewijało się kluczowe pytanie: czego design nauczył się podczas długiej kwarantanny i jaki kierunek przyjmie w przyszłości? Rewolucja w kategorii wystawienniczej pozostawała oczywiście w związku z samym designem pokazywanych produktów. Projektanci zastanawiali się nad jego związkiem ze światem przyrody, a przede wszystkim – nad zrównoważonym rozwojem. Nie ma wątpliwości, że to jeden z naczelnych trendów, jakie dało się zaobserwować na Supersalone 2021. Ciekawym tego przejawem była większa dyscyplina we wprowadzaniu kolejnych produktów. Zamiast nowych projektów bazowano często na tych już dobrze znanych, jednak z istotnymi modyfikacjami i udoskonaleniami z duchem czasu.

Firmy stawiały ponadto na wykorzystanie materiałów pochodzących z recyklingu, umiejętne zagospodarowanie odpadów (np. coraz większy udział tkanin z przetworzonych butelek PET), zainteresowanie walorami naturalnych surowców oraz tradycyjnego rzemiosła, które w mniejszym stopniu niż masowa produkcja obciąża środowisko. W ten sposób niejako zredefiniowano rozumienie współczesnego luksusu, który dziś bazuje w dużej mierze na wartościach prośrodowiskowych oraz komforcie obcowania z naturą. Ta zaś odgrywała ważną rolę w aspekcie wizualnym w Mediolanie – od form zaczerpniętych z przyrody po stonowaną, kojącą kolorystykę (łagodna zieleń, beże, kremy, barwy drewna, piasku, kamienia).

Jakie jeszcze trendy wzornicze zdominowały tegoroczne targi w Mediolanie? Na to pytanie wkrótce odpowie raport wzorniczy Domoteki, który tradycyjnie podsumuje wizytę we włoskiej stolicy designu, dostarczając bieżących inspiracji i cennej wiedzy. Już niedługo zostanie udostępniony, tak więc serdecznie zapraszamy do śledzenia informacji!

O firmie:

Domoteka to pierwszy w Polsce obiekt handlowy w całości dedykowany wyposażeniu wnętrz. Położona niespełna 20 minut od centrum Warszawy, posiada w swojej ofercie produkty ponad 600 marek z całego świata. Klienci Domoteki, poza wyposażeniem do wszystkich pomieszczeń domu czy mieszkania, znajdą tu także bogatą gamę usług, kompetentny personel, a przede wszystkim inspiracje i wiedzę wzorniczą.

Właścicielem DOMOTEKI jest fundusz Pradera European Retail Parks, który należy do Pradery – wiodącego na rynku specjalistycznym funduszu zarządzającego aktywami centrów oraz parków handlowych w Europie i Azji. Pradera została założona w 1999 r., a jej portfel wart 3 miliard euro zawiera 53 centra i parki handlowe w Wielkiej Brytanii, Hiszpanii, Włoszech, Niemczech, Polsce, Francji, Czechach, Grecji i Turcji, posiadających łącznie 2000 sklepów. Nieruchomością zarządza spółka BNP Paribas Real Estate Poland.

DOMOTEKA

Dodane przez: Kamila Klepacka

Kamila Klepacka
Dodaj komentarz

Data dodania:


październik 8, 2021
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...
Witaj gościu
z

Zobacz, co na ten temat czytali nasi DOMownicy

Obejrzyj galerię zdjęć Małe Mieszkanie

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Polecane Produkty

 
 
Witaj gościu
z

Zainteresują Cię te tematy: sypialnia