Start Arrow Finanse i prawoArrowDziałki i gruntyArrow Wpis do rejestru gruntów – formalności

Wpis do rejestru gruntów – formalności

Jak dokonać wpisu w ewidencji gruntów?

Dokonanie wpisu praw do nieruchomości w ewidencji gruntów i budynków następuje na podstawie dokumentów prawnych takich jak:

  • aktualny odpis z księgi wieczystej,
  • prawomocne orzeczenie sądowe,
  • akt notarialny stanowiący umowę ustanowienia lub przeniesienia praw do nieruchomości, z wyłączeniem umów dotyczących użytkowania wieczystego gruntu i własności lokali, które wymagają dokonania wpisu w księdze wieczystej,
  • ostatecznych decyzji administracyjnych, które nie wymagają zawarcia umowy w formie aktu notarialnego.

Podstawą aktualizacji danych wykazanych w ewidencji gruntów i budynków są oryginały dokumentów prawnych lub ich kopie potwierdzone za zgodność z oryginałem przez notariusza.

Autor: UM st. Warszawy

Dodane przez: martah

martah
Dodaj komentarz

Data dodania:


styczeń 11, 2010
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
Loading...
Witaj gościu
z

Zobacz, co na ten temat czytali nasi DOMownicy

Obejrzyj galerię zdjęć Małe Mieszkanie

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Polecane Produkty

Witaj gościu
z

Zainteresują Cię te tematy: finanse i prawo